Learning to See - Seeing to Learn (Patrick T. Quaid)
Książka "Learning to See = Seeing to Learn: Vision, Learning & Behavior" autorstwa dr. Patricka Quaida, omawia związki między widzeniem, edukacją i zachowaniem u dzieci. Jak można mieć ostrość wzroku 1,0 a zarazem nie widzieć dobrze? Dlaczego niektóre bardzo bystre dzieci nie potrafią się skupić podczas czytania i nie są w stanie zapamiętać tego, co widzą? Książka ta będzie szczególnie interesująca dla nauczycieli, wychowawców i rodziców dzieci, które zmagają się z problemami w nauce, są na nauce indywidualnej lub wspomaganej, albo u których zostały zdiagnozowane ADD lub ADHD. Pozycja ta opowiada o procesach przetwarzania wzrokowego i dlaczego niektóre dzieci i dorośli muszą walczyć, aby zobaczyć i zrozumieć to, co wszystkim innym przychodzi w sposób naturalny.
Autor: Patrick T. Quaid Ph.D.
Książka "Learning to See = Seeing to Learn: Vision, Learning & Behavior" autorstwa dr. Patricka Quaida, omawia związki między widzeniem, edukacją i zachowaniem u dzieci. Jak można mieć ostrość wzroku 1,0 a zarazem nie widzieć dobrze? Dlaczego niektóre bardzo bystre dzieci nie potrafią się skupić podczas czytania i nie są w stanie zapamiętać tego, co widzą? Książka ta będzie szczególnie interesująca dla nauczycieli, wychowawców i rodziców dzieci, które zmagają się z problemami w nauce, są na nauce indywidualnej lub wspomaganej, albo u których zostały zdiagnozowane ADD lub ADHD. Pozycja ta opowiada o procesach przetwarzania wzrokowego i dlaczego niektóre dzieci i dorośli muszą walczyć, aby zobaczyć i zrozumieć to, co wszystkim innym przychodzi w sposób naturalny. Autorzy pomagają też odkryć, jak można radzić sobie z wyzwania z przetwarzaniem wzrokowym.
Książka ta pomoże osobom zajmującym się edukacją specjalną dodać przetwarzanie wzrokowe do listy wskazań podczas oceniania uczniów z wyzwaniami edukacyjnymi. Praca osób wspierających edukację specjalną w systemie szkolnym często prowadzi do opracowania nauki indywidualnej dla ucznia. Jak dowiesz się w książce, często może może to nie być konieczne, o ile podstawowym problemem jest przetwarzanie wzrokowe. Kiedy zostaje zdiagnozowane ADD lub ADHD, często prowadzi to do wielu przystosowań do nauki i zachowania w klasie. Wiele dzieci otrzymuje wtedy leki na ADHD i ADD, mające na celu wspomaganie kontroli swojego zachowania. Diagnoza taka może zmienić całe życie dziecka.
Książka zachęca pedagogów, rodziców i lekarzy, aby stanowić się przed postawieniem diagnozy, że uczeń ma ADHD lub ADD. Może się okazać, że ma on problem z przetwarzaniem wzrokowym. Jeśli tak jest, specjalne udogodnienia edukacji i leki będą tylko maskować problem podstawowy. Pobudzenie i trudności z koncentracją mogą być spowodowane tym, że ich mózg nie przetwarza prawidłowo informacji, które widzą. Nawet otrzymanie okularów, które dają dziecku prawidłową ostrość wzroku, nie rozwiązuje podstawowego problemu. Ta książka pomoże rodzicom, nauczycielom i ich pracownikom służby zdrowia rozpoznać ten wspólny, ale często pomijany składnik sukcesu ucznia w edukacji i życiu.
Szczegóły Produktu
Lista zauważalnych sytuacji, gdy dziecko ma problemy ze wzrokiem:
- Zajmowanie zdecydowanie zbyt dużej ilości czasu na przepisywanie informacji z tablicy na stronę i odwrotnie.
- Trudności z zapamiętaniem sposobu literowania i tendencja do literowania słowa fonetyczniei.
- Częste gubienie się podczas czytania, przeskakiwanie linii, pomijanie całych słów lub końcówek wyrazów (używanie palca lub linijki do śledzenia często pomaga).
- Częste pocieranie oczu i/lub mrużenie.
- Trudności z utrzymaniem uwagi z bliska, szczególnie podczas czytania.
- Zastępowanie podczas czytania na głos (mówienie czegoś podobnego do tego, co jest tam, ale nie dokładnie tego, co jest na stronie, czasami wpływa na znaczenie czytanego tekstu).
- Ogólne unikanie i niechęć do czytania.
- Nie jest w stanie pisać w linii i używa różnych rozmiarów (tj. niespójnych) podczas formowania liter.
- Widoczne trudności z utrzymaniem uwagi.
- Zauważalna różnica między umiejętnościami ustnymi i słuchowymi (tj. mówienie i słuchanie) a umiejętnościami wzrokowymi (tj. czytanie i pisanie).
Do dr Quaida dołączają inni eksperci w dziedzinie optometrii i widzenia. Są rozdziały autorstwa pedagoga szkoły podstawowej i wicedyrektora szkoły podstawowej, którzy dzielą się niektórymi elementami życia klasowego, IEP-ów i edukacji specjalnej. Zapraszamy do lektury tej książki, aby dowiedzieć się, o co chodzi w 40 procentach naszego mózgu - o przetwarzanie wzrokowe. To może po prostu zmienić przyszłość dziecka.
Brak recenzji użytkowników.